سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انواع هیتر سونا

شاید جالب باشد بدانید که حدود  20 قرن پیش سونا در کشور فنلاند اختراع شد. حفانسان ها در آن زمان حفره هایی در زمین ایجاد میکردند و در ماه های سرد سال از آنها ب عنوان خانه استفاده می کردند. امروزه برای گرم کردن سونا به جای استفاده از آتش و تجهیزات اولیه از هیتر سونا استفاده می شود. کنار ما بمانید تا برای شما شرح مختصری از انواع هیترهای برقی و گازی سونا داشته باشیم.

سونا چیست؟

سونا معمولا شبیه یک اتاق کوچیک می ماند مثل یک کلبه کوچک چوبی که دمای آن به 140 درجه فارنهایت نیز می رسد. گرمای اتاق سونا بالا می روز در نتیجه بخار هم زیاد می شود و ما عرق می کنیم و این هدف سونا است. اگر در جایی به سونای بخار مرطوب برخوردید به معنی گرما و رطوبت همزمان است. در مدت زمان 15 تا 20 دقیقه ماندن در اتاق سونا برابر است با یک جلسه ی معمولی که در این مدت تعریق شما انجام می شود.

گرچه تاریخچه سونا به کشور فنلاند برمی گردد ولی در اکثر کشورها و فرهنگ های دیرینه دنیا از این تجهیز به شکل های گوناگون استفاده شده است. دلایل استفاده از اتاق های سونا و همچنین امروزه هیترهای سونا سلامت انسان ها است. انسان با تعریق بطور مرتب و با برنامه زمانی خاص می تواند تمام سموم مضر را از بدن خود دفع کرده و شاداب تر زندگی کند. این سیستم همچنین برای سیستم تنفسی شما بسیبار کارامد می باشد.

انواع سونا

انواع سونا به دو دسته سونای خشک و سونای مرطوب تقسیم بندی می شوند. سوناهای خشک به صورت یک اتاق  است که با چوب ساخته شده است و درون آن یک اجاق است که با تعدادی سنگ گرم می شود. سونای مرطوب نیز اتاق را به گونه ای دیگر بدون اجاق گرم می کندد. سوناهای خشک برای خانه ها گزینه ی مناسبی هستند و با نور مادون قرمز هوا را گرم کرده و باعث تعریق می شوند. در این مقاله ابتدا از سونا به تجهیزات اصلی آن می رسیم که هیترهای برقی و گازی سونا هستند به اختصار برای شما توضیح داده ایم.

انواع بخاری سونا

سونا همانطور ه گفته شد از قرن ها پیش توسط اقوام مختلف در حال استفاده بوده و مانند هر تجهیز دیگر رشد داشته است یکی از تجهیزات بکار رفته در اتاق های سونا بخاری یا هیتر سونا می باشد. بطور کلی بخاری های سونا به دو دسته هیتر سونای برقی و هیتر سونای گازی تقسیم می شوند.

هیتر برقی سونا

استفاده از هیتر برقی سونا به راحتی برای همه افراد امکان پذیر است. این هیتر بدون هیچ گونه سر و صدای اضافی کار خود را انجام میدهد. شما یک پانل دیجیتال مشاهده می کنید که در ان ولتاژ و انتخاب کیلووات را تنظیم می کنید. شما حتما باید ولتاژ مناسب برای استفاده تان را تشخیص دهید. برای اطلاعات بیشتر با یک برق کار مشورت کنید تا مقدار ولتاژ مناسب را به دست بیاورید. مدت زمان کارکرد برای یک هیتر برقی سونا حدود 60 دقیقه کامل برای گرم کردن به طول می انجامد.

هیترهای برقی به علت کاربری اسان بطور گسترده مورد توجه قرار گرفته اند. شما تنها با چرخاندن و یا زدن یک دکمه می توانید با سپری کردن مدت زمان کم اتاق سونای گرم خود را تحویل بگیرید  همچنین نیازی نیست که برای روشن کردن آن حتما در خانه باشید هر زمان که نیاز داشته باشید می توانید با استفاده از تلفن همراهتان آن را روشن کرده و وقتی به خانه می ایید یک سونای گرم اماده داشته باشید.

هیتر گازی سونا

هیترهای گازی سونا نسبت به هیترهای برقی سونا طرفداران کمتری دارد ولی همانطور که ما تصمیم میگیریم خانه های خود را به جای برق با گاز گرم کنیم پس استفاده از این هیتر نیز مزایای خود را دارد. یکی از مهم ترین ویژگی ها در این سونا دور ماندن از سیزله های برقی است.